روز دوم محرم
در این روز حر بن یزید ریاحى نامه‏اى به عبیدالله بن زیاد نوشت و در آن نامه او را از ورود امام حسین علیه‏السلام به کربلا آگاه ساخت.(7)

دعاى امام علیه‏السلام
امام علیه‏السلام فرزندان و برادران و اهل‌بیت خود را جمع کرد و بعد نظرى بر آنها انداخت گریست و گفت: خدایا! ما عترت پیامبر تو محمد صلى الله علیه و آله و سلم هستیم، ما را از حرم جدمان راندند، و بنى امیه در حق ما جفا روا داشتند. خدایا حق ما را از ستمگران بستان و ما را بر بیدادگران پیروز گردان. (8)و (9)
ام کلثوم علیهاالسلام به امام علیه‏السلام گفت: اى برادر! احساس عجیبى در این وادى دارم و اندوه هولناکى بر دل من سایه افکنده است.
امام حسین علیه‏السلام خواهر را تسلى داد.(10)

سخنان امام علیه‏السلام
امام علیه‏السلام پس از ورود به سرزمین کربلا به اصحاب خود فرمود:
"الناس عبید الدنیا و الدین لعق على السنتهم یحوطونه ما درت معایشهم فاذا محصوا بالبلأ قل الدیانون.(11)
مردم، بندگان دنیا هستند و دین را همانند چیزى که طعم و مزه داشته باشد، مى‏انگارند و تا مزه آن را بر زبان خود احساس مى‏کنند آن را نگاه مى‏دارند و هنگامى که بناى آزمایش باشد، تعداد دینداران اندک مى‏شود.
به دنبال اطلاع عبیدالله از ورود امام علیه‏السلام به کربلا، نامه‏اى بدین مضمون به حضرت نوشت: به من خبر رسیده است که در کربلا فرود آمده‏اى، و امیرالمؤمنین یزید! به من نوشته است که سر بر بالین ننهم و نان سیر نخورم تا تو را به خداوند لطیف و خبیر ملحق کنم! و یا به حکم یزید بن معاویه باز آیى! والسلام.

نامه امام علیه‏السلام به اهل کوفه
امام علیه‏السلام دوات و کاغذ طلب کرد و خطاب به تعدادى از بزرگان کوفه که مى‏دانست بر رأى خود استوار مانده‏اند، این نامه را نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم از حسین بن على به سوى سلیمان بن صرد و مسیب بن نجبه و رفاعة بن شداد و عبدالله بن وال و گروه مؤمنین، اما بعد، شما مى‏دانید که رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم در حیات خود فرمود: هر کس سلطان ستمگرى را ببیند که حرام خدا را حلال نماید و پیمان خود را شکسته و با سنت من مخالفت مى‏کند و در میان بندگان خدا با ظلم و ستم رفتار مى‏نماید، و اعتراض نکند قولا و عملا، سزاوار است که خداى متعال هر عذابى را که بر آن سلطان بیدادگر مقدر مى‏کند، براى او نیز مقرر دارد، و شما مى‏دانید و این گروه (بنى امیه) را مى‏شناسید که از شیطان پیروزى نموده و از اطاعت خدا سرباز زده، و فساد را ظاهر و حدود الهى را تعطیل و غنائم را منحصر به خود ساخته‏اید، حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام کرده‏اند.
نامه‏هاى شما به من رسید و فرستادگان شما به نزد من آمدند و گفتند که شما با من بیعت کرده‏اید و مرا هرگز در میدان مبارزه تنها نخواهید گذارد و مرا به دشمن تسلیم نخواهید کرد، حال اگر بر بیعت و پیمان خود پایدارید که راه صواب هم همین است، من با شمایم و خاندان من با خاندان شما و من پیشواى شما خواهم بود؛ و اگر چنین نکنید و بر عهد خود استوار نباشید و بیعت مرا از خود برداشتید، به جان خودم قسم که تعجب نخواهم کرد، چرا که رفتارتان را با پدرم و برادرم و پسر عمویم مسلم، دیده‏ام، هر کس فریب شما خورد ناآزموده مردى است. شما از بخت خود رویگردان شدید و بهره خود را در همراه بودن با من از دست دادید، هر کس پیمان شکند، زیانش را خواهد دید و خداوند به زودى مرا از شما بى‌نیاز گرداند، والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.»(12)
امام علیه‏السلام نامه را بست و مُهر کرد و به قیس بن مسهر صیداوى داد(13) تا عازم کوفه شود، و چون امام علیه‏السلام از خبر کشته شدن قیس مطلع گردید گریه در گلوى او پیچید و اشکش بر گونه‏اش لغزید و فرمود: «خداوندا! براى ما و شیعیان ما در نزد خود پایگاه والایى قرار ده و ما را با آنان در جوار رحمت خود مستقر ساز که تو بر انجام هر کارى قادرى.» (14)و (15)
سپس امام حمد و ثناى الهى را بجا آورد و بر محمد و آل محمد درود فرستاد و همان خطبه‏اى را که ما در منزل ذى حسم از آن بزرگوار نقل کردیم ایراد فرمود.(16)

 ادامش در ادامه مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:, | 15:9 | نويسنده : صادق رئیسی |

آن حضرت فرمود: آیا اسم دیگرى غیر از این اسم دارد؟
جواب دادند: «کربلا».
پس گریست و فرمود: این زمین، به خدا سوگند زمین کرب و بلا است! سپس فرمود: مشتى از خاک این زمین را به من دهید، پس آن را گرفته بو کرد و از گریبانش مقدارى خاک بیرون آورد و فرمود: این خاکى است که جبرئیل از جانب پرودگار براى جدم رسول خدا آورده و گفته که این خاک از موضع تربت حسین است، پس آن خاک را نهاد و فرمود: هر دو خاک داراى یک عطر هستند!
در تذکره سبط آمده است که امام حسین پرسید: نام این زمین چیست؟
گفتند: «کربلا». پس گریست و فرمود: کرب و بلأ. سپس فرمود: ام سلمه مرا خبر داد که جبرئیل نزد رسول خدا بود و شما هم نزد ما بودى، پس شما گریستى، پیامبر فرمود: فرزندم را رها کن! من شما را رها کردم، پیامبر شما را در امان خودش نشاند، جبرئیل گفت: آیا او را دوست دارى؟ فرمود: آرى! گفت: امت تو او را خواهند کشت، و اگر مى‏خواهى تربت آن زمین که او در آن کشته خواهد شد به تو نشان دهم! پیامبر فرمود: آرى! پس جبرئیل زمین کربلا را به پیامبر نشان داد.
در روایتى آمده است که آن حضرت فرمود: ارض کرب و بلأ، سپس فرمود: توقف کنید و کوچ مکنید! اینجا محل خوابیدن شتران ما، و جاى ریختن خون ماست، سوگند به خدا در این جا حریم حرمت ما را مى‏شکنند و کودکان ما را مى‏کشند و در همین جا قبور ما زیارت خواهد شد، و جدم رسول خدا به همین تربت وعده داده و در آن تخلف نخواهد شد.و چون به امام حسین علیه‏السلام گفته شد که این زمین کربلاست، خاک آن زمین را بوئید و فرمود: این همان زمین است که جبرئیل به جدم رسول خدا خبر داد که من در آن کشته خواهم شد.(3)
سید ابن طاووس گفته است: امام علیه‏السلام چون به زمین کربلا رسید پرسید: نام این زمین چیست؟ گفته شد: «کربلا».
فرمود: پیاده شوید! این مکان جایگاه فرود بار و اثاثیه ماست، و محل ریختن خون ما، و محل قبور ماست، جدم رسول خدا مرا چنین حدیث کرده است.(4)
گر نام این زمین به یقین کربلا بود   اینجا محل رفتن خون ما بود
و در روایتى آمده است که آن حضرت فرمود: ارض کرب و بلأ، سپس فرمود: توقف کنید و کوچ مکنید! اینجا محل خوابیدن شتران ما، و جاى ریختن خون ماست، سوگند به خدا در این جا حریم حرمت ما را مى‏شکنند و کودکان ما را مى‏کشند و در همین جا قبور ما زیارت خواهد شد، و جدم رسول خدا به همین تربت وعده داده و در آن تخلف نخواهد شد.(5)
سپس اصحاب امام پیاده شدند و بارها و اثاثیه را فرود آوردند، و حر هم پیاده شد و لشکر او هم در ناحیه دیگرى در مقابل امام اردو زدند.(6)

ادامش در ادامه مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:, | 15:6 | نويسنده : صادق رئیسی |

علت نامگذاري اين ماه و حرمت ويژه آن در ميان مسلمانان

تاسيس تاريخ براي مسلمانان در زمان خلافت خليفه دوم مسلمين و با مشورت علي (ع) در سال شانزدهم هجري صورت گرفته است. مبدا تاريخ را هجرت پيامبر و ماه نخست آن را محرم، سالي كه هجرت روي داده بود گرفتند ....(1) علت نامگذاري اين ماه آن بود كه در ايام جاهليت، جنگ در اين ماه را حرام مي دانستند.

ـ در دوم ماه محرم الحرام سال 61 هجري كاروان حضرت امام حسين (ع) وارد كربلا شد و سپاهيان دشمن كه هر روز بر تعدادشان افزوده مي شد در روزهاي تاسوعا و عاشورا كه روز نهم و دهم محرم مي باشد او و يارانش را به شهادت رساندند. پيشواي هشتم شيعيان امام رضا (ع) در خصوص اين ماه فرمود: در جاهليت، حرمت اين ماه نگاه داشته مي شد و در آن  نمي جنگيدند ولي در اين ماه، خونهاي ما را ريختند و حرمت ما را شكستند و فرزندان و زنان ما را اسير كردند و خيمه ها را آتش زدند و غارت كردند و حرمت پيامبر را دربارة ذريه اش رعايت نكردند. .... آيت الله ميرزا جواد ملكي تبريزي در «مراقبات» نوشته است:«كودكانم را مي ديدم كه در دهة نخست ماه محرم غذا نمي خوردند و به نان خالي اكتفا مي كردند كسي هم به آنان نگفته بود ماه محرم شروع شده است گمان مي كنم عشقي دروني آنان را برمي انگيخت.» (2) به همين دليل ماه محرم با حادثه عاشورا عجين شده است و فرا رسيدن آن دلها را پر از غم مي سازد و پيروان و شيفتگان امام حسين (ع) از اول محرم، محافل و مجالسي را سياهپوش كرده، به ياد آن امام شهيد به عزاداري مي پردازند.... (3)
 

شیعیان در بزرگداشت شهدای کربلا،

هر روز از دهه اول ماه محرم را مختص به یکی از بزرگان این نهضت جاویدان می دانند.
روز اول محرم : مسلم ابن عقيل عليه السلام

روز دوم محرم : ورود کاروان به کربلا ( وروديه )

روز سوم محرم : حضرت رقيه عليها السلام

روز چهارم محرم : حضرت حر و اصحاب عليهم السلام - طفلان زينب عليهما السلام

روز پنجم محرم : اصحاب  و عبدالله ابن الحسن عليهم السلام

روز ششم محرم : حضرت قاسم ابن الحسن عليه السلام

روز هفتم محرم : روضه عطش و علي اصغر عليه السلام

روز هشتم محرم : حضرت علي اکبر عليه السلام

روز نهم محرم : روز تاسوعا - حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام

روز دهم محرم : روز عاشورا - حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام - حضرت زينب عليها السلام و شام غريبان

روز يازدهم محرم : حرکت کاروان از کربلا

روز دوازدهم محرم : ورود کاروان به کوفه

 

1-(تاريخ تحليلي اسلام/ دكتر شهيدي/ ص130)
2-(پيام آورعاشورا/ مهاجراني/ص 11)

3-(با اندكي دخل و تصرف/ فرهنگ عاشورا جواد محدثي/ ص 406)



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:, | 19:6 | نويسنده : صادق رئیسی |

فیسبوک : آخرین بازدید ؛ 10 دقیقه قبل

 

پلاس آخرین بازدید ؛ 8 دقیقه قبل

 

ویچت : آخرین بازدید ؛ 12 دقیقه قبل

 

وایبرآخرین بازدید ؛ 14 دقیقه قبل

 

قرآن : آخرین بازدید ؛ رمضان سال گذشته!

 

اَلَم یَانِ لِلَذینَ اَمَنُوا اَن تَخشَعَ قُلوبُهُم لِذِکرِ اللَه

 

آیا هنوز وقت آن نرسیده است که دل های مومنان برای خدا خشوع کند؟!

 

گاهی می بینم و می گذرم ...

 

بگذار فکر کنند نمی فهمم ...



تاريخ : پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:, | 17:28 | نويسنده : صادق رئیسی |

 

 

22بهمن پيروزي انقلاب اسلامي ايران

 

22بهمن : در روز 22 بهمن 1357، تاريخ نهضت اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني (ره) به نقطه عطف خود رسيد. در روز 22 بهمن سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهي 2500 ساله و ظلم و استبداد بيش از 50 ساله رژيم پهلوي در ايران، ريشه كن شد و به خواست الهي حكومت جمهوري اسلامي تأسيس شد.

 


وقایع ۲۲ بهمن

وقایع ۲۲ بهمن : در روز 22 بهمن به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

 

 

22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

 

 


تصمیم شورای عالی ارتش در روز 22 بهمن
 


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, | 13:16 | نويسنده : صادق رئیسی |

میگویند در قدیم الایام...

قهرمانانی در جبهه ها بودند که برای سربلندی مردم حاضر شدند که...

جان خودشان را حـــراج کنند..و در این حراجی مشتری خــــدا بود..؟!

 

 

اما با فاصله گـــرفتن از آن قهرمانان..!؟

امروزه..!!عده ای با دو قلـــم آرایش یا با یک مانتـــو کوتاه خودشان را..

 

برای دیگران حــــراج میکنند..!! اینجا مشتری کیست..؟! نمیـــدانم..!؟

 



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, | 13:11 | نويسنده : صادق رئیسی |



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, | 13:10 | نويسنده : صادق رئیسی |



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, | 13:9 | نويسنده : صادق رئیسی |

 

حسن روحانی توافق ژنو را تفسیر و افاضه فرموده اند:

 

می‌دانید توافقنامه ژنو یعنی چه؟
یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران.

 

به این بنده خدا باید گفت: زرششششششششششششششک چشمک

 



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, | 13:7 | نويسنده : صادق رئیسی |

 
دانه های برنج را دانه دانه از روی پارچه ی سفید جمع می کند, دانه های جمع شده را که می ریزد کنار غذای هنوز خورده نشده
.
.
.
تازه می فهمیم کشیده شدن امتداد آن پارچه سفید، از روی میز تا روی پاهایش، برای تمیز ماندن عبایش نیست؛ برای تمیز ماندن برنج هاست،که از قاشق که می افتند، از خوردن نیفتند. با یک دست و آن هم با دست چپ، غذا خوردن سخت است؛ گاهی برنج ها می ریزد دیگر…

 



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, | 13:4 | نويسنده : صادق رئیسی |



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, | 13:2 | نويسنده : صادق رئیسی |

ای مردم بدانید رضا به قرآن خیلی اهمیت می داد. او از همین قرآن بود که به این زودی و به این زیبایی به سوی خدا پر کشید. او همیشه سر پست یک یا چند آیه یا یک سوره از قرآن را حفظ می کرد و مرتب می خواند و صبح برای ما می گفت

قسمتی از وصیت نامه تـکان دهند شهید علی رضا محمـودی به شـرح زیر اسـت :

بار خــدایا از کـارهایی کـه کرده ام به تو پنـاه می بـرم از جمله :
از ایـن که حـسد کردم…
از ایـن که تـظاهر به مطلبی کردم که اصلاً نمی دانستم…
از ایـن که زیبایی قلمم را به رخ کسی کشیدم….
از این که در غذا خوردن به یاد فقیران نبودم….
از این که مرگ را فراموش کردم….
از این که در راهت سستی و تنبلی کردم….
از این که عفت زبانم را به لغات بیهوده آلودم…..
از این که در سطح پایین ترین افراد جامعه زندگی نکردم….
از این که منتظر بودم تا دیگران به من سلام کنند….
از این که شب بهر نماز شب بیدار نشدم….
از این که دیگران را به کسی خنداندم، غافل از این که خود خنده دارتر از همه هستم….
از این که لحظه ای به ابدی بودن دنیا و تجملاتش فکر کردم….
از این که در مقابل متکبرها، متکبرترین و در مقابل اشخاص متواضع، متواضع تر نبودم….
از این که شکمم سیر بود و یاد گرسنگان نبودم….
از این که زبانم گفت بفرمایید ولی دلم گفت نفرمایید.
از این که نشان دادم کاره ای هستم، خدا کند که پست و مقام پستمان نکند….
از این که ایمانم به بنده ات بیشتر از ایمانم به تو بود….
از این که منتظر تعریف و تمجید دیگران بودم، غافل از این که تو بهتر از دیگران می نویسی و با حافظه تری…..
از این که در سخن گفتن و راه رفتن ادای دیگران را درآوردم….
از این که پولی بخشیدم و دلم خواست از من تشکر کنند….
از این که از گفتن مطالب غیر لازم خودداری نکردم و پرحرفی کردم….
از این که کاری را که باید فی سبیل الله می کردم نفع شخصی مصلحت یا رضایت دیگران را نیز در نظر داشتم….
از این که نماز را بی معنی خواندم و حواسم جای دیگری بود، در نتیجه دچار شک در نماز شدم….
از این که بی دلیل خندیدم و کمتر سعی کردم جدی باشم و یا هر کسی را مسخره کردم….
از این که ” خدا می بیند ” را در همه کارهایم دخالت ندادم….
از این که کسی صدایم زد اما من خودم را از روی ترس و یا جهل، یا حسد و یا … به نشنیدن زدم….
از ……



تاريخ : یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, | 14:2 | نويسنده : صادق رئیسی |

زمان جنگ کارش مکانیکی بود .
در ضمن ناشنوا هم بــود. پسر عموش غلامرضـا که شهــید شد…
عبدالمطلــب سر قبــرش نشست ، بعد با زبـون کــرولالی خودش ، با ما حــرف می زد.
ما هم می گفتیم : چی می گی بابــا؟!
محلـش نذاشتیــم ، هرچی سر و صــدا کرد هیـچ کس محلش نذاشت.
دید ما نمی فهمیــم ، بغل قبر شهید با انگــشت، یه دونه قبــر کشید…
روش نـوشت : شهید عبدالمطلــب اکبری ، بعد به ما نــگاه کـرد،
خندید ، ما هم خــندیدیـم.
گفتیم شوخیـش گرفتــه ، دید همه ما داریم می خنــدیم ، طفلک هیچ نگــفت…
یه نگاهی به سنگ قبر کرد ، سـرش رو پائیــن انداخـت و آروم رفـت…
فرداش هم رفت جبهــه . ۱۰ روز بعد جنــازه اش رو آوردند
دقیقاً تـوی همون جــایی که با انگشـت کشیــده بود خاکـش کــردند.
تو وصیت نامه اش اینجور نوشت :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یک عمر هرچی گفتم به من می خنــدیدند ،
یک عمر هــرچی میخواستـم به مردم محبت کنم ، فکــر کردند من آدم نیستم ،
مسخره ام کــردند…
یک عمر هـرچی جدی گفــتم ، شوخی گرفتند…
یک عمر کسی رو نداشتــم باهاش حــرف بزنم ، خیلـی تنــها بودم.
اما مردم! حالا که ما رفتیم بدونیــد، هر روز با آقــام حـرف می زدم.
آقا بهم گفت : تو شهیــد می شی . جای قبــرم رو هم بهم نشـون داد
این رو هم گفتم اما بــاور نکردید!

شهید عــبدالمطلـب اکبـری

راوی حجت الاسلام انجوی نژاد

 



تاريخ : یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, | 14:0 | نويسنده : صادق رئیسی |
«من امـــیدوارم که همة ملت و هــمة افرادی که در ســرتاسر کشور ما هستند، خدمتگزار باشند به این کشور و خدمتگزار باشند به جمهوری اسلام. و خدمتگزاری آنها همان مجاهدة در راه خداست. و من امیدوارم که همة آنها با مجاهدین در راه خدا شریک و سهیم باشند، برای اینکه آنها هم مجاهده می‌کنند ولو آن پیرزنی که در اقصی بلاد(۱) دارد یک خدمتی می‌کند برای این شهدا و مجاهدین و بازماندگان شهدا… و عمده چیزی که هست این است که صادقانه خدمت کنید، خدمت بکنید، گمان نکنید که شما یک کاری که برای آنها انجام می‌دهید یک منّتی بر آنها دارید… مبادا یک وقتی یک کلمة درشتی گفته بشود به این بازماندگان شهدا، یا به این معلولین… این خدمت هم خدمت به خدای تبارک و تعالی و مجاهدین در راه او و شهدای در راه اوست. و ما باید با سر و جان خدمت بکنیم.»
(صحیفــه امــام (ره)/ ج ۱۳/ صص ۵۱۷- ۵۱۶)
 
خانواده های شهدا و ایثارگران بدون شک یکی از ارزشمندتری افرادی هستند که بدون هیچ گونه چشم داشتی عزیزترین عزیزان خود را در راه انقلاب و ارزش های متعالی اسلام فدا کرده اند و علیرغم همه سختی ها هنوز هم آماده فداکاری های مختلف در این عرصه بوده اند که نمونه آن را می توان در فتنه ۸۸ دید که خانواده ایثارگران در خط مقدم دفاع از انقلاب در مقابل هجمه های اصحاب فتنه قرار داشتند.
 
یکی از برنامه هایی که رئیس جمهور محترم، از ابتدای دولت یازدهم در سرلوحه اقدامات مستمر خود قرار داد، برنامه سرکشی مستمر از خانواده شهدا و ایثارگران است. خانواده شهدای هسته ای، جانبازان و … جزو دسته هایی بوده اند که تاکنون حجت ‌الاسلام حسن روحانی به منزل آنها در مناطق مختلف شهر رفته و جویای احوال و مشکلات آنها بوده است.
 
 
 
این اقدام پسندیده رئیس دولت یازدهم، نقطه امیدی برای دلسوزان انقلاب است که هنوز علیرغم اختلاف عقاید مختلف سیاسی، مسئولان نظام اسلامی قدردان تلاش ها و مجاهدت های کسانی هستند از جان خود برای این نظام بذل کرده اند و مانع این خواهد بود که بذر یاس و ناامیدی در این قشر جامعه پاشیده شود به ویژه آن که متاسفانه برخی رفتارهای عده ای از افراد مدعی حمایت از دولت فعلی (نظیر ماجرای توهین نعیمه اشراقی به خانواده شهدا یا توهین ها به خانواده شهدای هسته ای) این نگرانی را ایجاد کرده بود که نکند خدای ناکرده مشی رئیس دولت نیز چنین بوده باشد که رفتار هوشمندانه  ارزشمند رئیس محترم جمهور تا اندازه ای باعث رفع این نگرانی شد.
 
به نظر می رسد برخی انتقادها از این اقدام حجت الاسلام روحانی مبنی بر این که “به جای این کارها به سفرهای استانی ادامه دهید” و ….. چندان محلی از اعراب ندارد زیرا سرکشی از خانواده شهدا اقدامی بسیار پسندیده و زیباست که مورد تاکید امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز بوده است مضاف بر آن که هر چیزی در جای خود نیکو است و نباید آن را با مباحث دیگر خلط کرد و علیرغم حفظ انتقادات به برخی کاستی‌ها باید از اقدامات پسندیده نیز در جهت تداوم و حفظ آن حمایت لازم را انجام داد زیرا اصولا در منطق و اخلاق حامیان گفتمان انقلاب اسلامی تخریب جایی ندارد و بیان نقاط ضعف به صورت دلسوزانه و در کنار نشان دادن نقاط قوت است تا هدف نقد که همان اصلاح است محقق شود.

 



تاريخ : یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, | 13:51 | نويسنده : صادق رئیسی |



تاريخ : سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, | 10:19 | نويسنده : صادق رئیسی |

به سلامتی همه مامانایی که هر وقت صداشون می کنیم میگن :جانم!
و هر وقت صدامون میکنن، میگیم :چیه؟ ها...؟!

----------------------------------------------------------------------------

ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺧﺪﺍ
ﻣﺎﺩﺭﻡ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻧﺪ
ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ
ﺗﻤﺎﻡ

----------------------------------------------------------------------------

 من از مردن میترسم، فقط بخاطر اشک های مادرم.....

----------------------------------------------------------------------------

 ﺑﺴﻠﺎﻣﺘﯽ ﻣﺎﺩﺭ....
ﺧﻤﯿﺪﻩ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﯼ ﺩﻧﯿﺎ...

----------------------------------------------------------------------------

 ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻋﻄﺮ ﺧﺎصی ﺩﺍﺭﺩ !
ﮔﺎﻫﯽ ، ﺑﺮﺧﯽ ﻋﺠﯿﺐ ﺑﻮﯼ ﺧـــﺪﺍ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﻣﺜﻞ ﻣــــــــــــــﺎﺩﺭ …

----------------------------------------------------------------------------

 یه شب دو دوس خواب میبینن که در محضر خدا ایستاده اند، خداوند از اولی پرسید :چقد پدر و مادرتو دوس داری؟
اولی گفت :زیاد
نوبت به دومی رسید، گفت :من نوکر پدرم هستم، چون تو بچگیمنوکریمو کرد و بزرگم کرد، ولی برا مادرم میمیرم، چون مرد و زنده شد تا بزرگم کرد

----------------------------------------------------------------------------

 مقدس ﺗﺮﯾﻦ ﻣﮑﺎﻥ ﺩﻧﯿﺎ، ﻧﻪ ﮐﻌﺒﻪ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻭﺍﺗﯿﮑﺎﻥ، ﻧﻪ ﺑﯿﺖ ﺍﻟﻤﻘﺪﺱ ﻭ ﻧﻪ ﺗﺒﺖ...
ﺑﻠﮑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﯾﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﺮﻣﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ!!!

----------------------------------------------------------------------------

پشت ی کامیون نوشته بود
(خلاف ارزش اشک مادر را ندارد...)

----------------------------------------------------------------------------

 به سلامتی پدر و مادر... که همیشه از آرزو هاشون گذشتند بخاطر آرزو های بچه هاشون!

----------------------------------------------------------------------------

 خدایا.....!!
به بزرگیت قسم تو عکس های دسته جمعی جای هیچ پدر و مادری رو
خالی نگذار آآآمییین... 

----------------------------------------------------------------------------

 ادعای عشق می کنیم و فراموش کرده ایم رنگ چشمان مادرمان را !

----------------------------------------------------------------------------

 بعضی وقتا دلم واسه مامانم می سوزه . . . وقتی میام تو اتاقم و غرقدنیای مجازی میشم واون تنها نشسته تلویزیون می بینه . . . چه نسل بی عاطفه ای شدیم ما

 ----------------------------------------------------------------------------

 کاشکی راه رفتن رو یادم نمی گرفتم تا واسه همیشه مجبور میشدم دستانت را در دست بگیرم . . .

----------------------------------------------------------------------------

 مادر را خدا آفرید تا از خودگذشتگی را معنا کند . به سلامتی همشون . . .

----------------------------------------------------------------------------

 همین الان که این مطلب رو خوندی بدون دلیل این کارو انجام بده : ۱ – اگه مادرت پیشته بوسش کن ۲ – اگه پیشت نیست زنگ بزن حالشو بپرس و بوسش کن ۳ – اگه قهری آشتی کن ۴ – اگه از دستت ناراحته ، دلشو به دست بیار ۵ – اگه در قید حیات نیست عکسشو ببوس ، بغض نکن . . .

----------------------------------------------------------------------------

 میدونی بزرگترین درد دنیا چیه ؟ اونی که تا دیروز دردمون درد هات بوده اگه تنها بمونه درد میکشه اون یه نفر ” مادره ” تو رو خدا مواظبش باشین . . .

----------------------------------------------------------------------------

 مادر یعنی : معرفت ، گذشت ، محبت . . . یعنی هر چه سخت باشد روزهایت ، من هستم خیالت تخت . . .

----------------------------------------------------------------------------

 چین‌ های روی صورتت اثرات پیری نیست ، جای خالی‌ نوازش دست های من است . . . مادرم !

 

 



تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 14:23 | نويسنده : صادق رئیسی |

انگار چینی‌ها پس از کشتار ترک‌های مسلمان کشور خودشان، تصمیم گرفته‌اند به مقدسات مردم مسلمان ایران هم به موهن ترین شکل ممکن حمله کنند.
تا پیش از این، Made In China حتی به تسبیح‌ها و جانمازهای ایرانیان رسیده بود و حالا کلمه «الله» و عبارت مقدس مسلمانان یعنی «بسم الله الرحمن الرحیم» را به قسمت پشت شلوارهای ایرانیان برده‌اند این شلوارهای جین زنانه در فروشگاه‌های افسریه، حوالی خیابان‌های اول و دوم به قیمت دوازده هزار تومان در حراجی به فروش می رسند.
بیشتر خریداران هم به نوشتار پشت جیب شلوار توجه نمی‌کنند و صرفا به خاطر قیمت و دوخت شلوار ان را خریداری می‌کنند. فروشنده هم اطلاعات چندانی درباره محل خرید شلوارها و …نمی‌دهد؛ البته برخی از خریداران به دلیل عبارت پشت شلوار از خرید آن خودداری می‌کنند.

 

 

به تصویر این شلوارهای جین چینی که به تازگی به بازار ایران وارد شدند، نگاه کنید؛ عبارت«بسم الله الرحمن الرحیم» که «الله» آن دوبار تکرار شده است، روی جیب‌های عقب این شلوارهاست و یک بسم الله هم برعکس نوشته شده است.

در مکتب اسلام برای کلمه الله حرمت قایل شده اند، به گونه‌ای که حتی برای دست زدن به خط و نوشته آن باید وضو داشت و… و حالا درست در قسمت نشیمنگاه این شلوارها این کلمه گلدوزی شده و بدتر آن که در تهران ـ که خیلی‌ها دوست دارند آن را ام القرای جهان اسلام بنامند ـ به فروش می رسد!
با توجه به اینکه این شلوارها تازه به کشور وارد شدند، هنوز تعدادشان مشخص نیست، ولی به دلیل آنکه در مارک داخلی شلوارها، عبارت “Made In P.R.C” مخفف عبارت “People Republic of China” به معنی جمهوری خلق چین درج شده است،



تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 12:49 | نويسنده : صادق رئیسی |

به گزارش گروه جبهــه مـقاومت جهــانی پایـگاه جـوان انقـلابی به دنبال بالا رفتن سن ازدواج و مجرد ماندن تعداد بسیاری از دختران در عربستان، گروهی از دانشجویان دختر در این کشور در تویتر فراخوانی را تحت عنوان “حلال بودن ۴ زن در شرع اسلام” به راه انداختند!

دانشجویان دختر در این صفحه از مردان می خواهند تا بیش از یک زن را به همسری انتخاب کنند. زیرا به باور آنها این امر به حل مشکل، مجرد ماندن دختران کمک خواهد کرد.
در این صفحه تصویری قرار داده شده که در آن شماری از دختران با انگشتانشان عدد چهار را نشان داده و با این اقدام به جایز بودن ازدواج مرد، با چهار زن در اسلام اشاره می کنند.

دانشجویان مذکور از مردانی که توانایی و آمادگی چند همسری را دارند درخواست کرده اند که این امر را عملی نمایند.در حالی که این پیشنهاد با استقبال شماری از دختران مواجه شده است، برخی دیگر از آنها به شدت از تبلیغ برای تعدد زوجات انتقاد و به طور قاطع با آن مخالفت کرده اند.



تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 12:44 | نويسنده : صادق رئیسی |

جامعه فرهنگی و هنرمندان ما به کدام سو می روند؟

 به گـزارش پایـگاه جـوان انقـلابی ؛ امیـرحسین مــدرس بازیـگر، خـوانده و مـجری سابق برنـامه های تلویــزیونی که بیش از هــر حوزه دیـگری به خاطر حضور در برنامه های مذهبی و نیز اجرای کارهای مذهبی شهرت یافته، تصاویری از خود و همسرش در مقابل سید محمد خاتمی به نمایش گذاشته که شگفتی مخاطبان صفحه اختصاصی او را به همراه داشته است.مدرس عید غدیر امسال با حضور در دفتر سیدمحمد خاتمی با مراسم عقد ازدواج خود را برگزار کرد و اندکی بعد از آن، دو عکس از خود و همسرش که با حجاب اسفبار مقابل خاتمی حاضر شده بود منتشر کرد.

او اخیرا عکس جدیدی از خودش و همسرش منتشر کرده است که باعث شوکه‌شدن کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. برخی کاربران در نظرات زیر این عکس نوشته‌اند:  واقعاً گیج شده‌ایم. “ما تا حالا فکر می‌کردیم شما آدمی مذهبی و متدین هستی!”
کابر دیگری هم نوشته : “دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟”
همسر مدرس نیز در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک و اینستاگرام، عکس‌هایی با حجاب نامناسب از خود و همسرش منتشر کرده که زیر آنها برای یکدیگر جملات عاشقانه رد و بدل کرده‌اند.
گفتنی است امیرحسین مدرس که اولین بار با حضور در برنامه نیم رخ برای نوجوانان به شهرت دست یافت، اندکی بعد به بازیگری و خوانندگی نیز روی آورد و سپس به عنوان مداح مجالس محرّم و مجری برنامه‌های عاشورایی و بازیگر فیلمهای مذهبی شناخته شد.
او در کلیپ اخیر حسن روحانی – که یک کپی برداری کامل از کلیپ مشابه اوباما بود – به عنوان خواننده اصلی ظاهر شده است.

تناقضات عجیب میان رفتار و کردار افراد مشهوری چون مدرس گاهی اعتماد بسیاری از مخاطبان و دوستداران این اشخاص را به شدت مخدوش می کند. به ویژه آنکه این افراد در حوزه های مذهبی نیز مشغول به کار باشند. چراکه ممکن است باورهای و علاقه مندی های مذهبی مردم نیز مورد هدف قرار گیرد.
بی شک نظارت دقیق بخش های مختلف رسنه ملی بر اینگونه قدامات موجب خواهد شد تا مجریانی که بواسطه اجرای برنامه های مذهبی شهره شده اند از سوء استفاده افکار عمومی خودداری کنند .
در زیر تصاویری که امیرحسین مدرس و همسرش در شبکه های اجتماعی برای عموم به نمایش گذاشته اند را مشاهده می نمائید .

 



تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 12:39 | نويسنده : صادق رئیسی |

دیدگـاه میهمــان | امیـد رنجــبرعـمرانی :

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی شاهد پیدایش نسل جدیدی از ارتباطات بی سیم هستیم که راه های ارتباطی ما را در نقاط مختلف جهان آسان تر می کند اما این وسایل ارتباط جمعی علاوه بر کارکردهای مثبت شان برای مقاصدی خاص هم در نظر گرفته می شوند که به تفضیل به انها اشاره خواهیم کرد.

شبکه های اجتماعی در دسترس کاربران بوسیله لوازم ارتباطی مانند تلفن های همراه هوشمند و لپ تاپ و تبلت قرار می گیرد که برنامه نویسی این برنامه بر روی وسایل همراه به گونه ای می باشد که هماهنگی لازم برای کارکرد اطلاعاتی خود با سخت افزار و نرم افزار بوجود می آورد که بتواند برقراری ارتباط را با پایگاه های داده خود بوجود بیاورد و در کنا کارکرد مورد نظر به ارسال اطلاعات محرمانه خود بپردازد.

شبکه های اجتماعی به یک پدیده فراگیر تبدیل شده است که زمان بسیاری از افراد را صرف گشت و گذار در پیج ها و کامنت گذاری و لایک کردن و یا اشتراک گذاری محتوا میکند بدون آنکه توجهی به گذشت زمان و مکان داشته باشند.

وی چت و پیدایش آن
وی چت یک شبکه اجتماعی است که توسط شرکت چینی tencent طراحی و ساخته شده است که هم اکنون داری بیش از ۳۰۰میلیون کاربر می باشد این شبکه اجتماعی از رقیبان خود مانند تانگو و فیس بوک و اینستاگرام عقب نمانده و امکاناتی برای کاربران خود فراهم کرده است که موجب جذب کاربران از شبکه های اجتماعی دیگر به سوی آن شده است.از جمله امکاناتی که می توان برای آن بر شمارد مانند : اشتراک گزاری صوت و تصویر و چت تک نفره و گروهی و ارسال محل فعلی شما و شناسایی افراد در اطراف شما بوسیلهgps و ارسال کامل صدا شما در پهنای باند کم و هزینه اندک از جمله امکاناتی هستند که این شبکه اجتماعی به ظاهر سالم در اختیار شما قرار می دهد در ضمن شما می توانید پست ها را لایک کنید و یا در زیر آنها کامنت بگذارید.

 

شکستن حریم خصوصی در وی چت
اما نوبت به پشت پرده ی این شبکه اجتماعی رسید که باید از حامیان صهیونیستی آن گفت که پول هنگفتی برای این پروژه صرف کرده اند که در این جا می توان این سوال را مطرح کرد:
برای چه صهیونیست ها از یک شبکه ی اجتماعی رایگان حمایت می کنند؟وبرای جذب کاربران ایرانی به بازنشر نرم افزار در فضای مجازی می کنند؟

این پاسخ بسیار ساده می باشد زیرا با کمی توجه می توانید ببینید که خواستگاه این نرم افزار کشور چین می باشد که هرساله مبالغ هنگفتی از فروش اطلاعات شخصی بدست آمده افراد به سرویس های امنیتی و جاسوسی بدست می آورد و این نکته قابل تامل است که ما در وی چت اطلاعات شخصی و کامنت ها و صدا های شخصی خودمان را به اشتراک می گذاریم و مطالبی را مورد لایک قرار می دهیم که به نوعی مورد پسند ما می باشد و این خود زمینه را برای شبیه سازی شخصیت افراد که تاکنون بوسیله فیس بوک و سرویس ها ی امنیتی آمریکا انجام شده بود می شود و متاسفانه از معضلاتی که خطر حریم شخصی افراد را مورد تهدید قرار می دهد ضبط و نگهداری صدا در پایگاه داده نرم افزار می باشد که بوسیله تطابق اطلاعاتی در سازمانnsaآمریکا به هویت شما پی خواهند برد.

جنگ الکترونیکی خاموش
وی چت بوسیله استفاده از gps موجود در گوشی تلفن همراه شما و تبادل اطلاعات با آنتن های تلفن های همراه شما می تواند مکان دقیقی از شبکه های مخابراتی و ترسیم سازی سه بعدی اماکن بوسیله امواج ماهواره ای بوجود آورد که باعث نقشه کاملی از مکان در حال حاضر شما خواهد شد این امر بوسیله یک کاربر قابل انجام نخواهد بود اگر برنامه وی چت در تلفن همراه شما نصب شده است آن را باز کنید و در اطراف خود چند کاربر آنلاین می بینید؟!!!دشمن بدون آنکه نیازی به وارد شدن به کشور داشته باشد و بدون آنکه بوسیله ی بالگردهای هوایی به نقشه برداری بپردازد بوسیله کاربران ایرانی اطلاعات خود را جمع آوری می کند.

ترویج بی حیایی و فحشا
از جمله معضلات اجتماعی شبکه اجتماعی تجاوز به حریم شخصی افراد می باشد که افرادی که تا کنون با هم آشنایی نداشته اند به بحث و ارتباط نزدیک عاطفی می پردازند. که جز تزلزل بنیان خانواده ندارد در این گونه ارتباطات مشاهده شده که پیام های شرم آور جنسی و اعمال بسیار زشت و به دور از انسانیت از جمله موضوعات کاملا خصوصی جنسی و تن نمایی و توهین به اعتقادات دیگران از جمله مواردی است که به راحتی در وی چت مطرح می شود که موجب عادی سازی رابطه های جنسی و بی بند وباری اخلاقی می گردد.

در این راستا خانواده های ایرانی باید فرهنگ دینی خود را بیش از پیش تقویت کنند  و در استفاده از این شبکه های اجتماعی نظارت و کنترل بیشتری بر روی فرزندانی که ثمره ی سال ها تلاش آنان می باشدبه عمل آورند تا به دام تهاجمات فرهنگی غرب که در جهت تزلزل بنیان های خانواده متمدن ایرانی می باشد جلوگیری نمایند.



تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 1:10 | نويسنده : صادق رئیسی |